Kalendarz

Sie
3
nie
Spotkajmy się na Żeromskiego – Cracow Metro Band @ Plac przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 3@19:00 – 20:30

Cracow Metro Band to zespół grający jazz tradycyjny i swing. Jest laureatem jubileuszowej edycji międzynarodowego festiwalu jazzu tradycyjnego „Złota Tarka”, Iława 2013. Większość muzyków zespołu cieszy się przynależnością do świata jazzu od ponad 30 lat, choć jako Cracow Metro Band występują od dwóch lat. Członkami zespołu są muzycy, którzy grali w znanych zespołów jazzu tradycyjnego.

Większość muzyków występowała na czołowych festiwalach jazzowych w Polsce takich jak „Jazz nad Odrą” i „Jazz Jamboree”. Brali również udział w rozlicznych przedsięwzięciach muzycznych, sesjach nagraniowych, programach telewizyjnych, w spektaklach teatralnych i musicalach. Muzycy mają w dorobku współpracę z czołowymi polskimi artystami i zespołami jak Extra Ball, Anawa, Martyna Jakubowicz, Hanna Banaszak, Andrzej Rosiewicz, Ryszard Rynkowski, Ewa Bem, Marek Grechuta, Krystyna Janda, Tomasz Stańko oraz wielu innych.

Saksofonista Janusz Witko oraz perkusista Andrzej Popiel zostali zaproszeni w 1984 r. do nagrania ścieżki dźwiękowej do filmu „Vabank II” w reż. Juliusza Machulskiego.

Cracow Metro Band dba o zachowanie złotego środka pomiędzy tematem a improwizacją inspirując się takimi artystami jak: Louis Armstrong, Chet Baker, Wild Bill Davidson Carl Fontana, Frank Rosolino, JJ Johnson, Bill Watrous, Woody Herman, Eddie Harris, All Grey, Benny Goodman.

Aktualny skład zespołu:

  • Kazimierz Lach  –  voc
  • Janusz Witko  –  s, cl
  • Bogdan Wysocki  –  tp
  • Robert Szczerba  –  tb
  • Marek Malenda  –  p
  • Jan Gonciarczyk  –  b
  • Andrzej Popiel  –  dr

    Cracow Metro Band

    Cracow Metro Band

Sie
21
nie
Gala koncertowa – szlagiery operetkowe, musicalowe i filmowe – Spotkajmy się na Rynku 2016 @ Rynek
Sie 21@19:00 – 20:30

Przy akompaniamencie orkiestry kameralnej przed radomska publicznością wystąpi troje znakomitych solistów (sopran, tenor i baryton) wyśpiewując najbardziej znane utwory operetkowe, musicalowe i filmowe.

Monika Gruszczyńska – sopran solistka Operetki Wrocławskiej
Monika Gruszczyńska jest wszechstronnie wykształconą muzycznie wrocławianką. Koncertowała w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Anglii, Francji, Hiszpanii i Watykanie. Śpiewała z wybitnościami muzyki operowej i z orkiestrami. Brała udział w nagraniu płyty arii operetkowych w towarzystwie Orkiestry Symfoników Warszawskich „Simfonia Nova”. W 2007 rozpoczęła również współpracę z Wrocławskim Teatrem Komedia. Zapraszana jest do nagrań muzycznych programów telewizyjnych. Współpracuje z Politechniką Wrocławską prowadząc zajęcia z indywidualnej emisji głosu. Uzyskała tytuł doktora sztuk wokalnych w Akademii Muzycznej w Katowicach.

Monika_Gruszczynska

Jacek Szymański – tenor – solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku

Jacek Szymański jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Uczestniczył w wielu kursach i seminariach Bachakademie (Stuttgart). Był stypendystą klasy mistrzowskiej Studia Operowego w Kopenhadze. Współpracował z wieloma operami i operetkami w Polsce.

Doktor sztuki muzycznej, wieloletni solista Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku oraz dyrektor programowy Międzynarodowego Festiwalu Kalejdoskop Form Muzycznych im. Marii Fołtyn w Sopocie. Organizator koncertów w całej Polsce. Występuje jako solista na festiwalach krajowych i zagranicznych. Prowadzi zajęcia ze śpiewu solowego i emisji głosu. W dorobku artystycznym posiada m.in. 40 partii operowych oraz dokonał szeregu nagrań radiowych i telewizyjnych. Brał udział w licznych tournee zagranicznych z polskimi filharmoniami i teatrami operowymi, m.in.: Austria, Belgia, Dania, Holandia, Francja, Luksemburg, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Kanada. Za działalność artystyczną otrzymał wiele nagród, m.in. tytuł Honorowego Obywatela Powiatu Łomżyńskiego oraz od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medal „Zasłużony dla kultury polskiej”.

IMGP0603.PEF

Kamil Zdebel – baryton – solista Opery Śląskiej w Bytomiu

Debiutował na scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego w „Wesołej wdówce”. Współpracował z Operą Śląską w Bytomiu wykonując m.in. partie Ottokara w operetce Straussa „Baron cygański”, Freda w „My fair lady” Loewe, Dancaira w „Carmen” Bizeta, Schaunarda w „Cyganerii” Pucciniego, partię tytułową w operze „Don Giovanni” Mozarta oraz w „Phantomie” Yestona. Współpracował z Filharmonią Śląską, Zabrzańską, Warmińsko-Mazurską oraz Częstochowską.

Kamil Zdebel

Maj
11
pt
„Przewijanie na podglądzie” – koncert Błażeja Króla @ Kawiarnia Artystyczna
Maj 11@20:00 – 21:30

W pokerowym, wiosennym rozdaniu Amfiteatru nie mogło zabraknąć Króla, Błażeja Króla. W „Kawiarni Artystycznej” będzie poetycko, trochę somnambulicznie, elektronicznie, ambientowo, na pewno niezwykle klimatycznie. Wokalista i kompozytor, Błażej Król, promować będzie swoją najnowszą płytę „Przewijanie na podglądzie”.

Król, rocznik 1984, związany był z zespołem Kawałkiem Kulki, później razem z Maurycym Kiebzakiem-Górskim współtworzył eteryczny duet UL/KR, w 2014 roku wydał swoją pierwszą solową płytę „Nielot”, rok później objawił się „Wij” (nominacja do „Paszportu Polityki” w kategorii „muzyka popularna”). Obecnie Król związany jest z projektem Kobieta z Wydm.  Artysta, którego zaszczyt będziemy mieli gościć, ma wiele talentów: sam komponuje i wykonuje swoje piosenki, śpiewając własne teksty: abstrakcyjne, absurdalne, poetyckie, niekiedy przywodzące na myśl niepokojące, senne wizje.

Najnowszy, czwarty solowy album Błażeja Króla – „Przewijanie na podglądzie” – ukazał się 16 marca 2018 nakładem wydawnictwa ART2 Music.

Płyta „Przewijanie na podglądzie” to dziewięć numerów składających się na półgodzinny wgląd w równie poetycki jak naturalny, emocjonalny acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. Bo o ile jest to z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki osobnej, indywidualnej i ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – to również rzadka próbka insider popu – terminu dotychczas nieistniejącego, ale dojmująco potrzebnego do opisu równie szczerej jak filmowej, osobnej acz uniwersalnej muzyki zawartej na „Przewijaniu na podglądzie”.

Za miks i master albumu odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król. Nagrania powstały w Gorzowie jesienią 2017 roku. Album promuje piosenka „Całą ciszę/POKÓJ NOCNY”.

Kto jeszcze nie zetknął się z twórczością bezapelacyjnego Króla wśród niepokojących, transowych dźwięków i hipnotyzujących tekstów, powinien posłuchać takich utworów jak „Zaklęcie”, „Powoli”, „Szczenię” czy „Szlag”.

Bilety na koncert, który będzie niepowtarzalnym słuchowiskiem, po 35 zł w przedsprzedaży, po 45 zł w dniu koncertu na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru.

Liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Kawiarnia Artystyczna, ul. Parkowa 1

Maj
17
nie
Bajki radomskiej szajki
Maj 17@10:00 – 10:15

W ofercie on–line nie zapominamy o najmłodszych odbiorcach kultury! Dopóki nie możemy spotykać się z Wami, nasi milusińscy, na żywo, zapraszamy w niedzielne przedpołudnia na bajeczne bajania.

„Bajki radomskiej szajki” to nowy cykl, w którym bajki i baśnie radomskich twórców czytać będą znani radomianie – przedstawiciele świata kultury (aktorzy, muzycy), sportowcy etc.

W najbliższą niedzielę, 17 maja, o godz. 10 bajkę „Bajka o czarodzieju, diable i kwiatach z kolcami” autorstwa Ryszarda Ryziewicza. Bajka znalazła się w antologii „Popisani”, pokłosiu warsztatów literacko-teatralnych realizowanych przez nas z Budżetu Obywatelskiego Radomia 2017.
Czyta: Waldemar Dolecki, dyrektor MOK „Amfiteatr”.

Link do bajki pojawi się tu:

Realizacja: Pracownia Nowych Mediów