Kalendarz

Sie
30
nie
Gala operetkowo-musicalowa – Spotkajmy się na Żeromskiego @ Scena przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 30@19:00 – 20:30

Monika Gruszczyńska – sopran

gruszczynska

Monika Gruszczyńska jest wszechstronnie wykształconą muzycznie wrocławianką. Brała udział w Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym im. K. Kurpińskiego zostając jego finalistką. Uczestniczyła w prestiżowych wydarzeniach muzycznych, m.in. w Festiwalu Wratislavia Cantans i Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej. Koncertowała w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Anglii, Francji, Hiszpanii i Watykanie. W maju 1999 roku, będąc jeszcze studentką, zadebiutowała na scenie Teatru Muzycznego – Operetki Wrocławskiej w „Księżniczce Czardasza”, aby już we wrześniu zostać solistką tegoż teatru. Śpiewała z wybitnościami muzyki operowej i rozrywkowej, a także z orkiestrami. W 2007 brała udział w nagraniu płyty arii operetkowych w towarzystwie Orkiestry Symfoników Warszawskich „Simfonia Nova”. W 2007 rozpoczęła również współpracę z Wrocławskim Teatrem Komedia. Zapraszana jest do nagrań muzycznych programów telewizyjnych. Od 2009 roku współpracuje z Politechniką Wrocławską prowadząc zajęcia z indywidualnej emisji głosu. W 2012 roku uzyskała tytuł doktora sztuk wokalnych w Akademii Muzycznej w Katowicach.

 

Monika Piechaczek sopran
Monika

Kształcenie muzyczne rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu w klasie śpiewu solowego mgr Barbary Malinowskiej. Naukę kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie wybitnej śpiewaczki i cenionego pedagoga wokalistyki prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej.

Już w trakcie drugiego roku studiów podjęła współpracę z „Operą Polską” prowadzoną przez Marka Tracza, z którym nieprzerwanie kontynuuje współpracę. Spośród pierwszoplanowych ról operowych wykonywała partię Zuzanny z „Wesela Figara” W. A. Mozarta oraz partię Anny Reich z „Wesołych kumoszek z Windsoru” O. Nicolaia.

Brała udział w licznych konkursach zdobywając laury i wyróżnienia. Była wielokrotnie zapraszana przez wybitnych śpiewaków do wspólnych koncertów m.in. Wiesława Ochmana i Alicję Węgorzewską-Whiskerd. Regularnie koncertuje w repertuarze operetkowym, operowym, sakralnym w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma państwowymi instytucjami kulturalnymi oraz licznymi organizacjami animującymi lokalne życie kulturalne. Jest częstym gościem licznych festiwali m. in Festiwalu Kiepury, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej i Festiwalu Muzyka Epok.

Mirosław Owczarek – baryton
Mirosław Owczarek
Jest absolwentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Nostryfikacja dyplomu w Akademii Muzycznej w Brnie pozwala mu używać tytułu magistra na terenie Republiki Czeskiej, w której pracował jako aktor i pedagog. Ma na swoim koncie 150 ról oraz 30 nagród. Pracował w teatrach dramatycznych i muzycznych w kraju i za granicą. Ważniejsze role: Tewje mleczarz w „Skrzypku na dachu”, Weps w „Ptaszniku z Tyrolu”, Ollendorf w „Studencie żebraku”, Książe w „Księżniczce Czardasza” oraz Frank, Falke w „Zemście Nietoperza”. Ma na swoim koncie wiele znakomitych ról w operetkach i musicalach. Na II Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni otrzymał Nagrodę od Marszałka Województwa Pomorskiego. W musicalu „Sallah Shabati”, wystawionym przez Meininger Theater (Niemcy), zagrał z Guntherem Emmerlichem oraz w obecności autora musicalu.

Śpiewał dla Papieża Jana Pawła II. Pracował z najwybitniejszymi reżyserami, kompozytorami, realizatorami: Henryk Tomaszewski, Wojciech Kilar, Zygmunt Konieczny, Leszek Możdżer, Krzesimir Dębski, Zbigniew Górny, Rafał Augustyn, Marek Weiss – Grzesiński, Robert Skolmowski, Michał Zadara, Bohdan Łazuka, Roman Kołakowski, Jaromír Nohavica, Włodzimierz Szomański, Edmund Kajdasz, Izadora Weiss – Grzesińska, Iliana Alvarado.

Wystąpił na wielu scenach na festiwalach w kraju i za granicą: Włochy, Niemcy, Francja, Austria, Szwajcaria, Ukraina, Republika Czeska, USA. W 2011 roku mieszkańcy miejscowości Dębina uhonorowali go zamieszczeniem tablicy w Dębińskiej Alei Gwiazd obok m.in. Grażyny Wolszczak, Roberta Gonery i prof. Jana Miodka.

Tomasz Tracz – tenor
Tomasz_Tracz
Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2008/2009 był stypendystą Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz. Doskonali swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Romana Werlińskiego. Finalista wielu konkursów. W 2009 zadebiutował na deskach Opery Wrocławskiej w „Weselu Figara” W. A. Mozarta.

Współpracował z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie występował w operetkach, musicalach oraz koncertach oraz z Operą i Filharmonią Podlaską. Uczestnik wielu festiwali takich jak: XIV i XV Wielki Turniej Tenorów w Szczecinie, Turniej Tenorów w Szczawnie-Zdroju, XII i XIII Festiwal „Ave Maria” w Czeladzi, XIII, XV i XVI Leszczyński Festiwal Muzyczny, 46 i 49 Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju oraz XVI, XVII i XX Bydgoski Festiwal Operowy.

W repertuarze artysty znajdują się m.in. partie: Don Basilio i Don Curzio z „Wesela Figara” W. A. Mozarta, Don Ottavio z „Don Giovanniego” W. A. Mozarta, Tamino i Monostatos z „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta, Jontek z „Halki” St. Moniuszki oraz Orlofsky z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa.

Maj
11
pt
„Przewijanie na podglądzie” – koncert Błażeja Króla @ Kawiarnia Artystyczna
Maj 11@20:00 – 21:30

W pokerowym, wiosennym rozdaniu Amfiteatru nie mogło zabraknąć Króla, Błażeja Króla. W „Kawiarni Artystycznej” będzie poetycko, trochę somnambulicznie, elektronicznie, ambientowo, na pewno niezwykle klimatycznie. Wokalista i kompozytor, Błażej Król, promować będzie swoją najnowszą płytę „Przewijanie na podglądzie”.

Król, rocznik 1984, związany był z zespołem Kawałkiem Kulki, później razem z Maurycym Kiebzakiem-Górskim współtworzył eteryczny duet UL/KR, w 2014 roku wydał swoją pierwszą solową płytę „Nielot”, rok później objawił się „Wij” (nominacja do „Paszportu Polityki” w kategorii „muzyka popularna”). Obecnie Król związany jest z projektem Kobieta z Wydm.  Artysta, którego zaszczyt będziemy mieli gościć, ma wiele talentów: sam komponuje i wykonuje swoje piosenki, śpiewając własne teksty: abstrakcyjne, absurdalne, poetyckie, niekiedy przywodzące na myśl niepokojące, senne wizje.

Najnowszy, czwarty solowy album Błażeja Króla – „Przewijanie na podglądzie” – ukazał się 16 marca 2018 nakładem wydawnictwa ART2 Music.

Płyta „Przewijanie na podglądzie” to dziewięć numerów składających się na półgodzinny wgląd w równie poetycki jak naturalny, emocjonalny acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. Bo o ile jest to z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki osobnej, indywidualnej i ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – to również rzadka próbka insider popu – terminu dotychczas nieistniejącego, ale dojmująco potrzebnego do opisu równie szczerej jak filmowej, osobnej acz uniwersalnej muzyki zawartej na „Przewijaniu na podglądzie”.

Za miks i master albumu odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król. Nagrania powstały w Gorzowie jesienią 2017 roku. Album promuje piosenka „Całą ciszę/POKÓJ NOCNY”.

Kto jeszcze nie zetknął się z twórczością bezapelacyjnego Króla wśród niepokojących, transowych dźwięków i hipnotyzujących tekstów, powinien posłuchać takich utworów jak „Zaklęcie”, „Powoli”, „Szczenię” czy „Szlag”.

Bilety na koncert, który będzie niepowtarzalnym słuchowiskiem, po 35 zł w przedsprzedaży, po 45 zł w dniu koncertu na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru.

Liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Kawiarnia Artystyczna, ul. Parkowa 1