Kalendarz

Sie
9
nie
Krzywa Alternatywa – Spotkajmy się na Żeromskiego @ Scena przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 9@19:00 – 20:30

krzywa_alternatywa

Krzywa Alternatywa to zespół z Oświęcimia grający muzykę alternatywną z domieszką rocka, reggae i ska. Jest laureatem wielu konkursów i przeglądów, uczestnikiem III edycji Must Be The Music – Tylko Muzyka, programu „Kawa czy Herbata?”, „Się kręci” oraz Festiwalu Life Festiwal Oświęcim 2011 organizowanego przez Darka Maciborka z RMF FM.

Skład zespołu skrystalizował się w 2005 roku i jest zbiorem osób, które mają za sobą doświadczenie w różnych gatunkach muzycznych. Słychać to w jego niebanalnym brzmieniu. Krzywa Alternatywa ma na swoim koncie osiągnięcia, które zapisały się mocno w historii zespołu. Jest laureatem m.in. przeglądu „Rockosz” – Bielsko Biała oraz finalistą Maj Music Festiwal. Dostał również tytuł „Ambasadora Kultury Miasta Oświęcimia”.

Dzięki dużej energii, barwnej i bogatej w instrumenty sekcji dętej, zespół zawsze świetnie prezentuje się przed publicznością.

Skład zespołu:

Przemysław ”Przemo” Kowalski – wokal
Mirosław „Soban” Sobanik – gitara solowa + wokal
Dariusz „Darol” Rogulski – gitara solowa
Piotr „Pietia” Sikora – gitara basowa + teksty
Robert „Harnaś” Harmata – perkusja
Marcin „Trąbka” Makoś – trąbka
Kamil Zajda – trąbka
Marcin „Kurczu” Kurcz – instrumenty klawiszowe
Kacper Boroo – puzon

Sie
16
nie
Kraków Street Band – Spotkajmy się na Żeromskiego @ Scena przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 16@19:00 – 20:30

Fot. P.Starzec

Kraków Street Band to formacja, która staje się nową muzyczną wizytówką Krakowa dla przybyszy z kraju i zagranicy. Dziewięciu profesjonalnych muzyków, na co dzień grających w różnych zespołach i projektach, zbiera się w słoneczne dni, by występować na Krakowskim Rynku. Występy wręcz kipią pozytywną energią i każdy widzi, że ich główną motywacją jest radość wspólnego grania.

W pierwszej połowie 2013 roku zespół błyskawicznie zdobył popularność w całym kraju – najpierw kampania crowdfundingowa na poczet sfinansowania debiutanckiego albumu zakończyła się zdobyciem 170% planowanej kwoty, następnie zespół dostał się do finału Must Be The Music, programu muzycznego oglądanego przez miliony telewidzów, zdobywając doskonałe opinie jury na każdym etapie. Zespół reprezentował również Polskę na festiwalu Haizetara w kraju Basków – jednej z największych imprez poświęconych muzyce ulicznej na świecie.

 

Sie
23
nie
Golden Life – Spotkajmy się na Żeromskiego @ Scena przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 23@19:00 – 20:30

golden_life_600

Golden Life to niezwykle znany zespół działający z powodzeniem od ponad 20 lat w Polsce i za granicą. Jego debiut płytowy z 1991 roku był efektowny i głośny. Muzyka formacji Golden Life przypadła do gustu publiczności i dziennikarzom. Grupę okrzyknięto zespołem roku, a album Midnight Flowers – płytą roku. Tak zaczęła się droga na szczyt formacji, która miała okazać się wkrótce jedną z ważniejszych na polskiej scenie rockowej.

W dorobku zespołu znajduje się: osiem studyjnych płyt, nagroda główna MTV Pop Song Festiwal w Bregenz, koncerty u boku Radiohead, Joe Cockera, The Stranglers, Rammstein, Chumbawamba oraz udziały w festiwalach w Jarocinie, Sopocie, Opolu, Wielka Zadyma w Środku Zimy, Konkursie Piosenki Eurowizji i wielu znakomitych koncertach telewizyjnych takich jak Przeboje Zjednoczonej Europy, Przeboje Jedynki i Gwiazdy Jedynki. Zespół wziął udział w wielu trasach koncertowych, występował we wszystkich edycjach WOŚP oraz koncertował w Stanach Zjednoczonych (Chicago i Nowy Jork), w Niemczech, we Francji i Austrii.
Piosenki Golden Life pojawiły się na ścieżce dźwiękowej do filmów Szczęśliwego Nowego Jorku i Młode Wilki oraz popularnych serialach: Magda M, Złotopolscy, Przyjaciółki. Do największych przebojów grupy zaliczają się: „Wszystko to co mam”, ”Helikopter w głowie”, „Dobra, dobra, dobra”, i „Oprócz Błękitnego Nieba”.

Skład zespołu:
Adam WOLA Wolski – vocal,
Karol Skrzyński – perkusja,
Jacek BODEK Bogdziewicz – bass, vocal,
Jarek PASTYL Turbiarz – gitary vocal,
Paweł SMAGA Smakulski – gitary, klawisze.

Sie
30
nie
Gala operetkowo-musicalowa – Spotkajmy się na Żeromskiego @ Scena przed Urzędem Miejskim w Radomiu
Sie 30@19:00 – 20:30

Monika Gruszczyńska – sopran

gruszczynska

Monika Gruszczyńska jest wszechstronnie wykształconą muzycznie wrocławianką. Brała udział w Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym im. K. Kurpińskiego zostając jego finalistką. Uczestniczyła w prestiżowych wydarzeniach muzycznych, m.in. w Festiwalu Wratislavia Cantans i Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej. Koncertowała w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Anglii, Francji, Hiszpanii i Watykanie. W maju 1999 roku, będąc jeszcze studentką, zadebiutowała na scenie Teatru Muzycznego – Operetki Wrocławskiej w „Księżniczce Czardasza”, aby już we wrześniu zostać solistką tegoż teatru. Śpiewała z wybitnościami muzyki operowej i rozrywkowej, a także z orkiestrami. W 2007 brała udział w nagraniu płyty arii operetkowych w towarzystwie Orkiestry Symfoników Warszawskich „Simfonia Nova”. W 2007 rozpoczęła również współpracę z Wrocławskim Teatrem Komedia. Zapraszana jest do nagrań muzycznych programów telewizyjnych. Od 2009 roku współpracuje z Politechniką Wrocławską prowadząc zajęcia z indywidualnej emisji głosu. W 2012 roku uzyskała tytuł doktora sztuk wokalnych w Akademii Muzycznej w Katowicach.

 

Monika Piechaczek sopran
Monika

Kształcenie muzyczne rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu w klasie śpiewu solowego mgr Barbary Malinowskiej. Naukę kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie wybitnej śpiewaczki i cenionego pedagoga wokalistyki prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej.

Już w trakcie drugiego roku studiów podjęła współpracę z „Operą Polską” prowadzoną przez Marka Tracza, z którym nieprzerwanie kontynuuje współpracę. Spośród pierwszoplanowych ról operowych wykonywała partię Zuzanny z „Wesela Figara” W. A. Mozarta oraz partię Anny Reich z „Wesołych kumoszek z Windsoru” O. Nicolaia.

Brała udział w licznych konkursach zdobywając laury i wyróżnienia. Była wielokrotnie zapraszana przez wybitnych śpiewaków do wspólnych koncertów m.in. Wiesława Ochmana i Alicję Węgorzewską-Whiskerd. Regularnie koncertuje w repertuarze operetkowym, operowym, sakralnym w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma państwowymi instytucjami kulturalnymi oraz licznymi organizacjami animującymi lokalne życie kulturalne. Jest częstym gościem licznych festiwali m. in Festiwalu Kiepury, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej i Festiwalu Muzyka Epok.

Mirosław Owczarek – baryton
Mirosław Owczarek
Jest absolwentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Nostryfikacja dyplomu w Akademii Muzycznej w Brnie pozwala mu używać tytułu magistra na terenie Republiki Czeskiej, w której pracował jako aktor i pedagog. Ma na swoim koncie 150 ról oraz 30 nagród. Pracował w teatrach dramatycznych i muzycznych w kraju i za granicą. Ważniejsze role: Tewje mleczarz w „Skrzypku na dachu”, Weps w „Ptaszniku z Tyrolu”, Ollendorf w „Studencie żebraku”, Książe w „Księżniczce Czardasza” oraz Frank, Falke w „Zemście Nietoperza”. Ma na swoim koncie wiele znakomitych ról w operetkach i musicalach. Na II Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni otrzymał Nagrodę od Marszałka Województwa Pomorskiego. W musicalu „Sallah Shabati”, wystawionym przez Meininger Theater (Niemcy), zagrał z Guntherem Emmerlichem oraz w obecności autora musicalu.

Śpiewał dla Papieża Jana Pawła II. Pracował z najwybitniejszymi reżyserami, kompozytorami, realizatorami: Henryk Tomaszewski, Wojciech Kilar, Zygmunt Konieczny, Leszek Możdżer, Krzesimir Dębski, Zbigniew Górny, Rafał Augustyn, Marek Weiss – Grzesiński, Robert Skolmowski, Michał Zadara, Bohdan Łazuka, Roman Kołakowski, Jaromír Nohavica, Włodzimierz Szomański, Edmund Kajdasz, Izadora Weiss – Grzesińska, Iliana Alvarado.

Wystąpił na wielu scenach na festiwalach w kraju i za granicą: Włochy, Niemcy, Francja, Austria, Szwajcaria, Ukraina, Republika Czeska, USA. W 2011 roku mieszkańcy miejscowości Dębina uhonorowali go zamieszczeniem tablicy w Dębińskiej Alei Gwiazd obok m.in. Grażyny Wolszczak, Roberta Gonery i prof. Jana Miodka.

Tomasz Tracz – tenor
Tomasz_Tracz
Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2008/2009 był stypendystą Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz. Doskonali swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Romana Werlińskiego. Finalista wielu konkursów. W 2009 zadebiutował na deskach Opery Wrocławskiej w „Weselu Figara” W. A. Mozarta.

Współpracował z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie występował w operetkach, musicalach oraz koncertach oraz z Operą i Filharmonią Podlaską. Uczestnik wielu festiwali takich jak: XIV i XV Wielki Turniej Tenorów w Szczecinie, Turniej Tenorów w Szczawnie-Zdroju, XII i XIII Festiwal „Ave Maria” w Czeladzi, XIII, XV i XVI Leszczyński Festiwal Muzyczny, 46 i 49 Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju oraz XVI, XVII i XX Bydgoski Festiwal Operowy.

W repertuarze artysty znajdują się m.in. partie: Don Basilio i Don Curzio z „Wesela Figara” W. A. Mozarta, Don Ottavio z „Don Giovanniego” W. A. Mozarta, Tamino i Monostatos z „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta, Jontek z „Halki” St. Moniuszki oraz Orlofsky z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa.

Maj
11
pt
„Przewijanie na podglądzie” – koncert Błażeja Króla @ Kawiarnia Artystyczna
Maj 11@20:00 – 21:30

W pokerowym, wiosennym rozdaniu Amfiteatru nie mogło zabraknąć Króla, Błażeja Króla. W „Kawiarni Artystycznej” będzie poetycko, trochę somnambulicznie, elektronicznie, ambientowo, na pewno niezwykle klimatycznie. Wokalista i kompozytor, Błażej Król, promować będzie swoją najnowszą płytę „Przewijanie na podglądzie”.

Król, rocznik 1984, związany był z zespołem Kawałkiem Kulki, później razem z Maurycym Kiebzakiem-Górskim współtworzył eteryczny duet UL/KR, w 2014 roku wydał swoją pierwszą solową płytę „Nielot”, rok później objawił się „Wij” (nominacja do „Paszportu Polityki” w kategorii „muzyka popularna”). Obecnie Król związany jest z projektem Kobieta z Wydm.  Artysta, którego zaszczyt będziemy mieli gościć, ma wiele talentów: sam komponuje i wykonuje swoje piosenki, śpiewając własne teksty: abstrakcyjne, absurdalne, poetyckie, niekiedy przywodzące na myśl niepokojące, senne wizje.

Najnowszy, czwarty solowy album Błażeja Króla – „Przewijanie na podglądzie” – ukazał się 16 marca 2018 nakładem wydawnictwa ART2 Music.

Płyta „Przewijanie na podglądzie” to dziewięć numerów składających się na półgodzinny wgląd w równie poetycki jak naturalny, emocjonalny acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. Bo o ile jest to z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki osobnej, indywidualnej i ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – to również rzadka próbka insider popu – terminu dotychczas nieistniejącego, ale dojmująco potrzebnego do opisu równie szczerej jak filmowej, osobnej acz uniwersalnej muzyki zawartej na „Przewijaniu na podglądzie”.

Za miks i master albumu odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król. Nagrania powstały w Gorzowie jesienią 2017 roku. Album promuje piosenka „Całą ciszę/POKÓJ NOCNY”.

Kto jeszcze nie zetknął się z twórczością bezapelacyjnego Króla wśród niepokojących, transowych dźwięków i hipnotyzujących tekstów, powinien posłuchać takich utworów jak „Zaklęcie”, „Powoli”, „Szczenię” czy „Szlag”.

Bilety na koncert, który będzie niepowtarzalnym słuchowiskiem, po 35 zł w przedsprzedaży, po 45 zł w dniu koncertu na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru.

Liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Kawiarnia Artystyczna, ul. Parkowa 1