Kalendarz

Mar
18
pt
Cezary Konrad Sekstet – On Classical @ MOK "Amfiteatr"
Mar 18@19:00 – 20:30

Czarek_Konrad_sekstet_amfiteatr_radom_600W piątkowy wieczór 18 marca w Amfiteatrze posłuchamy fuzji klasyki z jazzem, rockiem i elektroniką. Wszystko w nowych interpretacjach najwybitniejszych dzieł Chopina, Beethovena, Mozarta, Rossiniego i Piazzoli. Zagrają czołowi polscy muzycy na czele z doskonałym perkusistą Cezarym Konradem.

Cezary Konrad Sekstet – On Classical to najnowszy projekt znakomitego polskiego perkusisty – Cezarego Konrada. On Classical to koncert, który przełamuje stereotypy związane z muzyką poważną i wychodzi z nią poza tchnące powagą i dostojeństwem gmachy filharmonii. Pochodzący z różnych muzycznych światów artyści wzięli na warsztat najwybitniejsze utwory muzyki poważnej i – łącząc swoje umiejętności, pomysły i charaktery – nadali im drugie życie, pokazując ich aktualność oraz umiejętność wchodzenia w dialog z nowoczesnością.

Nowoczesne interpretacje klasyki nie są – oczywiście – zjawiskiem nowym. Projekt Cezarego Konrada to kolejny głos w tym popularnym nurcie. Nurcie, który wywołuje niechęć niektórych melomanów, zarzucających mu operowanie uproszczonym instrumentarium, technikami i środkami wyrazu. Tym razem jednak o łatwych uproszczeniach nie może być mowy. Wyrosły z jazzowego pnia temperament Cezarego Konrada w zestawieniu z bezkompromisowym podejściem do muzyki i wyobraźnią sprawiają, że jego projekt zaskakuje różnorodnością i rozwiązaniami, których przebiegu nie sposób przewidzieć. I o to właśnie w On Classical chodzi – aby utrzymać słuchacza w ciągłej czujności, o to, aby nawet na chwilę nie oderwał się od bycia blisko tego, co znajome i nowe jednocześnie.

Cezary Konrad – perkusista, kompozytor, pianista. Absolwent UMFC w Warszawie. Współtwórca płyty „Night in Calisia” nagrodzonej Grammy 2014. Laureat wielu nagród, min.: Stypendium im. Krzysztofa Komedy, nagrody im. Mateusza Święcickiego.  Nieprzerwanie od 23 lat zwycięzca ankiety Jazz Top miesięcznika Jazz Forum w kategorii najlepszy perkusista. Wziął udział w nagraniu ponad 100 płyt, w tym 2 autorskich: „Meeting in Krakow”, „One mirror many reflections”. Współpracował min. z takimi artystami jak: Randy Brecker, Pat Matheny, Arturo Sandoval, Maria Schneider, Didier Lockwood, Jim Beard, Mino Cinelu, Gary Husband, a także ze wszystkimi osobistościami polskiej sceny jazzowej.

Skład:
Cezary Konrad – perkusja
Paweł Tomaszewski – keyboards
Paweł Pańta – bas
Anna Konrad – skrzypce
Anna Witkowska – skrzypce
Michał Zaborski – altówka

Miejsce:
MOK „Amfiteatr” – scena kameralna
ul. Parkowa 1

Czas:
Piątek 18 marca 2016
godz. 19.00

Bilety:
Do kupienia w dniu koncertu w cenie 20 zł.

Maj
11
pt
„Przewijanie na podglądzie” – koncert Błażeja Króla @ Kawiarnia Artystyczna
Maj 11@20:00 – 21:30

W pokerowym, wiosennym rozdaniu Amfiteatru nie mogło zabraknąć Króla, Błażeja Króla. W „Kawiarni Artystycznej” będzie poetycko, trochę somnambulicznie, elektronicznie, ambientowo, na pewno niezwykle klimatycznie. Wokalista i kompozytor, Błażej Król, promować będzie swoją najnowszą płytę „Przewijanie na podglądzie”.

Król, rocznik 1984, związany był z zespołem Kawałkiem Kulki, później razem z Maurycym Kiebzakiem-Górskim współtworzył eteryczny duet UL/KR, w 2014 roku wydał swoją pierwszą solową płytę „Nielot”, rok później objawił się „Wij” (nominacja do „Paszportu Polityki” w kategorii „muzyka popularna”). Obecnie Król związany jest z projektem Kobieta z Wydm.  Artysta, którego zaszczyt będziemy mieli gościć, ma wiele talentów: sam komponuje i wykonuje swoje piosenki, śpiewając własne teksty: abstrakcyjne, absurdalne, poetyckie, niekiedy przywodzące na myśl niepokojące, senne wizje.

Najnowszy, czwarty solowy album Błażeja Króla – „Przewijanie na podglądzie” – ukazał się 16 marca 2018 nakładem wydawnictwa ART2 Music.

Płyta „Przewijanie na podglądzie” to dziewięć numerów składających się na półgodzinny wgląd w równie poetycki jak naturalny, emocjonalny acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. Bo o ile jest to z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki osobnej, indywidualnej i ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – to również rzadka próbka insider popu – terminu dotychczas nieistniejącego, ale dojmująco potrzebnego do opisu równie szczerej jak filmowej, osobnej acz uniwersalnej muzyki zawartej na „Przewijaniu na podglądzie”.

Za miks i master albumu odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król. Nagrania powstały w Gorzowie jesienią 2017 roku. Album promuje piosenka „Całą ciszę/POKÓJ NOCNY”.

Kto jeszcze nie zetknął się z twórczością bezapelacyjnego Króla wśród niepokojących, transowych dźwięków i hipnotyzujących tekstów, powinien posłuchać takich utworów jak „Zaklęcie”, „Powoli”, „Szczenię” czy „Szlag”.

Bilety na koncert, który będzie niepowtarzalnym słuchowiskiem, po 35 zł w przedsprzedaży, po 45 zł w dniu koncertu na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru.

Liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Kawiarnia Artystyczna, ul. Parkowa 1