Kalendarz

Lip
22
sob
Fosa pełna kultury – Śmiech i performance cz. I @ Amfiteatr
Lip 22@14:00 – 21:30

22-23 lipca 2017

Śmiech i performance

Długo, głośno, z brzucha – na jodze (23 lipca, godz. 15). To przepis na zdrowy śmiech. Podczas weekendu komediowego połączymy naukę z zabawą w miasteczku cyrkowym (22 lipca, godz. 14-20), udowodnimy, jak ważne jest wspólne, rodzinne spędzanie czasu na warsztatach „turbo kuchnia” i „vlep się” (23 lipca, godz. 16-18) i jak śmiech jest wtedy zaraźliwy. Z zawodowymi komikami stworzymy najpierw bajkę dla dzieci (22 lipca, godz. 15), potem, wieczorem – zrywanie boków na energetycznym ping-pongu z Wojciechem Tremiszewskim (22 lipca, godz. 20).

Będziemy też trochę sentymentalni i lekko niepoprawni z Radom.Retrospekcja, bo podczas projekcji zdjęć z ubiegłego wieku (23 lipca, godz. 18) przekonacie się, że nawet kryminalne wiadomości mogą wywołać uśmiech, jeśli pisane są odpowiednim językiem. Ciekawą lekcją historii będzie też mini-giełda retro bibelotów (23 lipca, godz. 18-20), na którą zapraszamy wszystkich, którzy kiedyś kolekcjonowali winyle, kapsle, plakaty, kasety, obrazki z opakowań po gumach…

Na finał – wolność i radość z grania, czyli koncert Witka Muzyka Ulicy (23 lipca, godz. 20), który pewnego dnia wziął do ręki akordeon i wyszedł z nim na ulicę, by dać ludziom odrobinę uśmiechu.

Wstęp – wolny!

22-23 lipca

Śmiech i performance

22 lipca sobota

13.55

Otwarcie Fosy

14.00-20.00

Miasteczko cyrkowe Carnival Otwarta Przestrzeń

warsztaty: żonglerskie, szczudlarskie, kuglarskie

15.00

Impro-bajka – po raz pierwszy w Radomiu!

dzieciaki tworzą skecz!

Wojciech Tremiszewski + załoga

17.00

Do serca przytul psa – spotkanie

o ratowaniu zwierząt i wolontariacie w schronisku

19.00

Dobranocka na wesoło

20.00

Impro-show dla dorosłych

ojciec chrzestny polskiej improwizacji w akcji [Wojciech Tremiszewski, Małgorzata Tremiszewska, Szymon Jachimek, Hubert Świątek]

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny!

Weekend „Śmiech i performance” jest częścią projektu „Fosa pełna kultury” realizowanego w programie MKiDN „Edukacja kulturalna”. Dofinansowano ze środków MKiDN.

Mar
22
czw
Karolina Cicha – folk na wiosnę! Koncert @ Pod 13
Mar 22@18:00 – 19:15

Multiinstrumentalna uczta

 

Niezwykła artystka, wiele instrumentów, świetny głos i różne gatunki muzyczne, w tym muzyka etniczna i tradycyjna. 22 marca, w kameralnej przestrzeni „Pod 13-tką”, czyli dawnej garderobie gwiazd, wystąpi Karolina Cicha.

Przy klawiaturze fortepianu, z akordeonem na ramionach, z samplerem perkusyjnym, który obsługuje stopami, sprawiać może chwilami wrażenie wielkiego muzycznego organizmu. Czysta ekspresja i groove. Kobieta – orkiestra? Do tego wszystkiego główny bohater imprezy: głos, niekiedy zapętlany looperem, niekiedy pełniący rolę perkusji.  Oryginalność artystki reprezentować mogą wykonania zapraszane przez najbardziej prestiżowe festiwale w Polsce i za granicą. Festiwale o różnorodnych profilach. Od piosenki estradowej (Opole) poprzez alternatywną scenę rockową (Heineken Opener) i muzykę etniczą na świecie (Womex, TFF Rudolstadt, Sinnes Festival, Ethnoport) aż po muzykę rytualną (Gardzienice).

Karolina Cicha jest kompozytorką, wokalistką i multiinstrumentalistką – rozpoznawalną dzięki oryginalnej technice gry na kilku instrumentach jednocześnie. Jest laureatką GRAND PRIX i Nagrody Publiczności na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia „Nowa Tradycja”. W 2015 roku znalazła się w oficjalnej selekcji na WOMEX – największym festiwalu World Music na świecie. Ze swą muzyką odwiedziła kilkadziesiąt festiwali w Europie, Azji i Ameryce.

Jej droga twórcza rozpoczęła się od koncertów solowych i teatru „Gardzienice”. W 2009 roku Cicha zaczęła swą przygodę z muzyką rockową: Wraz z utworem „Miłość bez jutra” znalazła się na płycie GAJCY! wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Od tego debiutu – podążając coraz bardziej w kierunku muzyki tradycyjnej i etnicznej – wydała kilka płyt, m.in. „Wieloma językami” (2013) poświęconą językom mniejszości narodowych województwa podlaskiego; „Jidyszland” (2015) poświęconą twórczości poetów żydowskich tworzących w języku jidysz, „Poland-Pakistan” (2016) – fusion z pieśniarzem quawwali Shafqatem Ali Khanem a ostatnio „Płyta tatarska” (2017), w której Cicha zagłębiła się w dziedzictwo muzyczne Tatarów polskich.

Wstęp: 10  zł (biletyna.pl i kasa Amfiteatru). Liczba miejsc ograniczona.

Początek koncertu o godz. 18.

Miejsce: „Pod 13”, ul. Parkowa 1

Świetlno-dźwiękowa oprawa koncertu możliwa dzięki dofinansowaniu z MKiDN.

Maj
11
pt
„Przewijanie na podglądzie” – koncert Błażeja Króla @ Kawiarnia Artystyczna
Maj 11@20:00 – 21:30

W pokerowym, wiosennym rozdaniu Amfiteatru nie mogło zabraknąć Króla, Błażeja Króla. W „Kawiarni Artystycznej” będzie poetycko, trochę somnambulicznie, elektronicznie, ambientowo, na pewno niezwykle klimatycznie. Wokalista i kompozytor, Błażej Król, promować będzie swoją najnowszą płytę „Przewijanie na podglądzie”.

Król, rocznik 1984, związany był z zespołem Kawałkiem Kulki, później razem z Maurycym Kiebzakiem-Górskim współtworzył eteryczny duet UL/KR, w 2014 roku wydał swoją pierwszą solową płytę „Nielot”, rok później objawił się „Wij” (nominacja do „Paszportu Polityki” w kategorii „muzyka popularna”). Obecnie Król związany jest z projektem Kobieta z Wydm.  Artysta, którego zaszczyt będziemy mieli gościć, ma wiele talentów: sam komponuje i wykonuje swoje piosenki, śpiewając własne teksty: abstrakcyjne, absurdalne, poetyckie, niekiedy przywodzące na myśl niepokojące, senne wizje.

Najnowszy, czwarty solowy album Błażeja Króla – „Przewijanie na podglądzie” – ukazał się 16 marca 2018 nakładem wydawnictwa ART2 Music.

Płyta „Przewijanie na podglądzie” to dziewięć numerów składających się na półgodzinny wgląd w równie poetycki jak naturalny, emocjonalny acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. Bo o ile jest to z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki osobnej, indywidualnej i ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – to również rzadka próbka insider popu – terminu dotychczas nieistniejącego, ale dojmująco potrzebnego do opisu równie szczerej jak filmowej, osobnej acz uniwersalnej muzyki zawartej na „Przewijaniu na podglądzie”.

Za miks i master albumu odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król. Nagrania powstały w Gorzowie jesienią 2017 roku. Album promuje piosenka „Całą ciszę/POKÓJ NOCNY”.

Kto jeszcze nie zetknął się z twórczością bezapelacyjnego Króla wśród niepokojących, transowych dźwięków i hipnotyzujących tekstów, powinien posłuchać takich utworów jak „Zaklęcie”, „Powoli”, „Szczenię” czy „Szlag”.

Bilety na koncert, który będzie niepowtarzalnym słuchowiskiem, po 35 zł w przedsprzedaży, po 45 zł w dniu koncertu na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru.

Liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Kawiarnia Artystyczna, ul. Parkowa 1

Maj
17
nie
Bajki radomskiej szajki
Maj 17@10:00 – 10:15

W ofercie on–line nie zapominamy o najmłodszych odbiorcach kultury! Dopóki nie możemy spotykać się z Wami, nasi milusińscy, na żywo, zapraszamy w niedzielne przedpołudnia na bajeczne bajania.

„Bajki radomskiej szajki” to nowy cykl, w którym bajki i baśnie radomskich twórców czytać będą znani radomianie – przedstawiciele świata kultury (aktorzy, muzycy), sportowcy etc.

W najbliższą niedzielę, 17 maja, o godz. 10 bajkę „Bajka o czarodzieju, diable i kwiatach z kolcami” autorstwa Ryszarda Ryziewicza. Bajka znalazła się w antologii „Popisani”, pokłosiu warsztatów literacko-teatralnych realizowanych przez nas z Budżetu Obywatelskiego Radomia 2017.
Czyta: Waldemar Dolecki, dyrektor MOK „Amfiteatr”.

Link do bajki pojawi się tu:

Realizacja: Pracownia Nowych Mediów