Przejdź do treści
zobacz
udostępnij
  • Robert Małecki. Fot. Marta Machej

    1/5

  • Anna Rudnicka-Litwinek

    2/5

  • Małgorzata Sikorska-Miszczuk

    3/5

  • Marta Wiktoria Trojanowska

    4/5

  • Magdalena Wleklik

    5/5

Zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach literackich. Trwa nabór do zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego 2024

  • Robert Małecki. Fot. Marta Machej

    1/5

  • Anna Rudnicka-Litwinek

    2/5

  • Małgorzata Sikorska-Miszczuk

    3/5

  • Marta Wiktoria Trojanowska

    4/5

  • Magdalena Wleklik

    5/5

Chcesz wziąć udział w bezpłatnych warsztatach literackich prowadzonych przez specjalistów? Ogłaszamy rekrutację na zajęcia pisania: scenariusza filmowego, dramatu, kryminału oraz prozy. Projekt jest finansowany z Budżetu Obywatelskiego Radomia 2024 pt. „Warsztaty literacko-teatralne – jak dobrze pisać i grać.”

Zajęcia poprowadzą: Robert Małecki (kryminał), Anna Rudnicka-Litwinek (międzypokoleniowe – proza), Małgorzata Sikorska-Miszczuk (dramat), Marta Trojanowska (młodzieżowe – proza) i Magdalena Wleklik (scenopisarskie). Warsztaty przeznaczone są dla dzieci z opiekunami, młodzieży i dorosłych.

Zasady rekrutacji

Prace literackie prosimy przesyłać do 18 lutego włącznie na adres:
warsztaty_literackie@amfiteatr.radom.pl

– warsztaty dramatopisarskie: kandydaci (osoby od 18. roku życia) proszeni są o przesłanie 10 stron fragmentu dramatu lub prozy;
– warsztaty scenopisarskie: kandydaci (osoby od 16. roku życia) proszeni są o przesłanie swojego pomysłu na film lub serial – max. 1 strona opisu;
– warsztaty pisania kryminałów: kandydaci (osoby od 16. roku życia) proszeni są o przesłanie krótkiego opowiadania o długości dokładnie 100 słów w stylu kryminału;
– warsztaty międzypokoleniowe: kandydaci (dzieci od szóstego do 12. roku życia z opiekunami) proszeni są o przesłanie domowej historii, której autorem jest dziecko (jedna strona maszynopisu);
– warsztaty młodzieżowe: kandydaci (młodzież od 13. do 16. roku życia) proszeni są o przesłanie próbki tekstu (1-2 strony maszynopisu).

Jedna osoba może uczestniczyć w kilku warsztatach. Wszystkie nadesłane teksty powinny być pisane samodzielnie, bez korzystania ze sztucznej inteligencji.

Prowadzący warsztaty literackie

Robert Małecki (ur. 1977) – politolog, filozof i dziennikarz, a także nauczyciel kreatywnego pisania i autor poczytnych kryminałów. Uznawany za jednego z najlepszych specjalistów w tej branży.

Laureat Nagrody Wielkiego Kalibru oraz nagrody Kryminalnej Piły za Skazę, a także Nagrody Czytelników Wielkiego Kalibru za Wadę – obie powieści z cyklu z komisarzem Bernardem Grossem. Kryminalne serca czytelników zdobył świetnie skonstruowaną, mroczną i wciągającą do ostatniej strony trylogią z dziennikarzem Markiem Benerem (Najgorsze, dopiero nadejdzie, Porzuć swój strach, Koszmary zasną ostatnie). Jest również autorem znakomicie przyjętych thrillerów: Żałobnica, Zmora oraz Wstyd i Najsłabsze Ogniwo, za który otrzymał wyróżnienie jury Nagrody Kryminalnej Piły. Jego powieści Wada, Zadra i Zmora, a także Wiatrołomy (powieść rozpoczynająca nowy cykl o policjantach z Archiwum X) były nominowane do nagrody Książka Roku serwisu Lubimyczytac.pl przyznawanej w ramach największego plebiscytu czytelniczego w Polsce.

Anna Rudnicka-Litwinek to autorka książek „Dziewczyny na skrzydłach”, „Czarownica” i „Czarownica. Polowanie” oraz „Awiatorzy. Podniebne przygody polskich lotniczek i lotników”. Ilustratorka i plastyczka. W tym roku ukaże się jej książka nakładem wydawnictwa Znak, opowiadająca opartą o fakty historię kobiet oskarżonych o czary i spalonych na stosach 30 lat przed Salem.

Małgorzata Sikorska-Miszczuk to polska dramatopisarka i librecistka, urodzona 10 czerwca 1964 w Warszawie. Ukończyła Uniwersytet Warszawski oraz Studium Scenariuszowe w Łodzi. Debiutowała w 2006 roku. Jej sztuki są tłumaczone na wiele języków i wystawiane zarówno w Polsce, jak i za granicą. Zdobyła wiele nagród, w tym Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną i Maskę Malty. Prowadziła warsztaty dramatopisarskie na różnych uczelniach i była kierowniczką literacką w Studiu Munka Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jej sztuki ukazywały się w czasopismach teatralnych i antologiach, a także wydała antologię własnych dramatów. Obecnie jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i sędzią w konkursach dramatopisarskich.

Marta Wiktoria Trojanowska z wykształcenia jest filologiem polskim i bibliotekarzem. Pracuje w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Radomiu, gdzie kieruje jedną z najmniejszych filii. Autorka książek dla dzieci: „3 dobre uczynki. Twardowski wraca na ziemię”, „Przygoda z Radomiem”, „Dziecko z baśni”, „Złote dziecko. Opowieść o małym Jacku Malczewskim”, „Opowieści z czterech rogów poduszki”, „Mosiężny rak znika” oraz kilku opracowań regionalnych i mnóstwa artykułów – m.in. z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Autorka bloga o obecności „Alicji w Krainie Czarów” w kulturze. W 2017 roku prowadziła w Ośrodku Kultury „Amfiteatr” w ramach radomskich warsztatów literackich warsztaty bajkopisarskie zakończone wydaniem antologii powarsztatowej i była to jedna z jej najciekawszych przygód zawodowych. Namiętnie czyta, kocha swój zawód, zebrała nieco doświadczenia w redagowaniu książek z różnych dziedzin, kolekcjonuje m.in. stare wydawnictwa dla dzieci i ma hopla na punkcie jeży.

Magdalena Wleklik – scenarzystka filmowa, telewizyjna i radiowa. Przewodnicząca Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Współtwórczyni Biblioteki Scenariuszy Filmowych. Absolwentka Scenariopisarstwa na Wydziale Reżyserii (2009) oraz Realizacji Telewizyjnej na Wydziale Operatorskim (2014) w PWSFTviT w Łodzi. Obecnie doktorantka tej Uczelni. Laureatka konkursów scenariuszowych, m.in.: Główna Nagroda Script Wars 2022, Główna Nagroda Audioteki 2022, 3. nagroda Wyobraź Sobie 2022, wyróżnienie Akademii Filmowej NNW 2023. Rezydentka Forum Dialogu Kultur w Willi Decjusza 2023 w ramach polsko-niemieckiego programu stypendialnego. Strona autorki: wleklik.com

Projekt finansowany jest z Budżetu Obywatelskiego Radomia 2024 pt. „Warsztaty literacko-teatralne – jak dobrze pisać i grać”.

Regulamin warsztatów literacko-teatralnych – jak dobrze pisać i grać