Przejdź do treści
kup bilet
zobacz
udostępnij

Renata Przemyk

23.10 | 18:00

Przemyk Akustik Kwartet

Renata Przemyk

Już 23 października w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu czeka nas wielkie muzyczne wydarzenie! Intymny koncert złożony z wyjątkowych piosenek Artystki, zaaranżowany na kwartet akustyczny, w specjalnie do tego projektu stworzonej oprawie świetlnej jest jednym z dwóch projektów z okazji 30-lecia pracy artystycznej.

Partnerem wydarzenia jest ENEA S.A. Dziękujemy za wsparcie kultury!

Renata Przemyk jest artystką niezwykłą, która od lat konsekwentnie podąża własną drogą, nie poddając się zewnętrznym wpływom, łącząc doskonałe kompozycje z nieszablonowymi pomysłami na aranżacje utworów. Twórczość Renaty Przemyk można określić jako niebanalną, melodyjną, ale zarazem błyskotliwie zaaranżowaną i przede wszystkim zagraną – piosenki w wykonaniu artystki angażują słuchacza nie tylko pod względem muzycznym, ale także zmuszają do skupienia się na przekazie niesionym przez słowa, nacechowane rzadko spotykanym na polskiej scenie muzycznej poetyckim urokiem. Artystka ma na swoim koncie wiele płyt i nagród, została doceniona zarówno przez krytykę jak i publiczność.

Rozpoczęliśmy przedsprzedaż biletów na październikowy koncert Renaty Przemyk w cenie 69 zł

Zespół: 

Renata Przemyk – śpiew, darabuka, kalimba, cymbałki i inne instrumenty perkusyjne,
Piotr Bogutyn – gitara akustyczna,
Piotr Wojtanowski – gitara basowa, śpiew,
Jacek Bielecki – wiolonczela.

BILETY WSTĘPU: 69 zł w przedsprzedaży, 79 zł w dniu koncertu – dostępne na biletyna.pl oraz w kasie Amfiteatru (płatność tylko gotówką) a w dniu koncertu w Zespole Szkół Muzycznych (płatność tylko gotówką).


Biografia:

Urodziła się 10 lutego 1966 roku w Bielsku-Białej, tam mieszkała do końca liceum. Po maturze zamieszkała w Katowicach, gdzie studiowała i ukończyła bohemistykę na Uniwersytecie Śląskim. W 1994 roku zamieszkała w Krakowie, a pod koniec 1999 roku w podkrakowskiej wiosce, gdzie w oddaleniu od zgiełku wielkich miast komponuje i aranżuje piosenki dla siebie, innych wykonawców i dla teatru.Zaczęła śpiewać jako nastolatka z lokalnymi kapelami rockowymi, choć tak naprawdę odkryła powołanie dopiero na studiach, zainspirowana Tomem Waitsem, Talking Heads, Niną Hagen i Frankiem Zappą. W wyniku tychże inspiracji powstał pod koniec 1989 roku zespół „Ya Hozna” i płyta pod tym samym tytułem, jednak działalność tego awangardowego zespołu wygasła po roku i Renata rozpoczęła solową karierę. Wydaje kolejne płyty: „Mało zdolna szansonistka” (1992), „Tylko kobieta” (1994), „Andergrant” (1996), „Hormon” (1999), „Blizna” (2001), „Balladyna” (2002) z muzyką do spektaklu w reżyserii Jana Machulskiego, a w 2003 roku ukazuje się kompilacja najciekawszych piosenek zatytułowana „The best of” zawierająca zaśpiewany w duecie z Kasią Nosowską utwór „Kochana”, który szturmem zdobył szczyty list przebojów.

28 października 2005 r. w Teatrze Rozrywki w Chorzowie odbyła się premiera spektaklu „Odjazd” w reżyserii Freda Apke zawierająca 14 piosenek autorstwa Renaty Przemyki Anny Saranieckiej (która jest też autorką tekstów wielu jej piosenek). W 2009 wychodzi podwójny album z tymi piosenkami (na jednym z nich Renata sama gra na wszystkich instrumentach). 27 marca 2006 roku ukazał się „UNIKAT”, wyjątkowa płyta w dyskografii artystki, stąd też tytuł jaki jej nadała. Jest to najbardziej z dotychczasowych osobista, czasami wręcz intymna opowieść o najistotniejszych emocjach, w nowocześnie brzmiących aranżacjach, których autorem i jednocześnie producentem jest sama wokalistka. W 2010 roku Renata skomponowała muzykę dla Teatru Barakah w Krakowie do spektaklu „Szyc” wg Hanocha Levina. W kwietniu 2011 roku Renata otrzymała za nią ZŁOTEGO MIEDZIAKA czyli Nagrodę Publiczności XIII Polkowickich Dni Teatru w kategorii: Najlepsza Muzyka. Od tego czasu na stałe współpracuje z tym teatrem z dorobkiem siedmiu spektakli z jej piosenkami. W 2012 roku ukazała się płyta „Przemyk AKUSTIK TRIO” będąca studyjnym zapisem granego od kilku lat akustycznego materiału koncertowego o zacięciu etnicznym, gdzie kameralne wersje utworów tworzą niemal spektakl okraszony opowieściami a Renata po raz pierwszy występuje na scenie również jako muzyk. 24 lutego 2012r. w Teatrze RAMPA w Warszawie odbyła się premiera spektaklu muzycznego „MONSTERS. PIEŚNI MORDERCZYŃ” do którego Renata skomponowała 6 piosenek. 23 września 2013r. ukazała się płyta „Renata Przemyk w Trójce” vol. 7 z koncertem zarejestrowanym w studiu im. Agnieszki Osieckiej, który Renata zagrała w lutym 2012r. na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia. 30 września 2014 r. została wydana autorska klimatyczna płyta Renaty „Rzeźba dnia” będąca efektem fascynacji nowymi brzmieniami. W 2016 w Teatrze Starym w Lublinie miał premierę spektakl na podstawie twórczości Leonarda Cohena, w którym Renata grała jedną z dwóch głównych ról a rok później wyszła płyta z piosenkami z tego spektaklu o nazwie „Boogie Street. Renata Przemyk śpiewa piosenki Leonarda Cohena”.

W 2017 Renata uległa w końcu naciskom fanów i odświeżyła koncertowo całą debiutancką płytę „Ya Hozna” a zapis koncertu z tymi piosenkami z Radia Lublin ukazał się na krążku.Większość jej płyt uzyskało status złotych za sprzedaż ponad 50.000 każdego tytułu, wielokrotnie były nominowane i nagradzane, przeważnie za indywidualność artystyczną. Pomimo niezbyt komercyjnego zacięcia artystki, zyskały pochlebne recenzje pośród publiczności, krytyki muzycznej i przemysłu fonograficznego (Fryderyk). Ma w swoim dorobku nagrody przywiezione z festiwali, w których brała udział na początku swojej działalności, główną nagrodę Studenckim Festiwalu Piosenki w 1989, opolską Karolinkę (1991), Brązowy Mikrofon (1990) w Sopocie i sopocką bursztynową płytę – indywidualną nagrodę specjalnie dla niej stworzoną ze względu na trudność w sklasyfikowaniu jej twórczości (1992). Występowała na legendarnym festiwalu w Jarocinie w 1989 roku i na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Miała trasę koncertową we Francji (Normandia, Bretania, Paryż). Koncertowała w Nowym Yorku, Niemczech, Anglii, Irlandii i Luksemburgu. Śpiewała na największych polskich scenach, również takich jak Przystanek Woodstock, ale ma też świetny kontakt z publicznością w kameralnych przestrzeniach klubu czy teatru.

Magia wymienianej z publicznością energii i szczerość pozwala jej zdobywać serca słuchaczy nieprzerwanie od trzydziestu lat. Koncertuje z pełnym sześcioosobowym składem, kameralnym trio, ale też przy projekcie z piosenkami Cohena po raz pierwszy zaprosiła na scenę dwie chórzystki, z którymi delektuje się świetnie dopasowanym harmonicznie współbrzmieniem.Współpracowała z wieloma artystami m.in.: Habakuk, Fiolka, Pidżama Porno, Strachy Na Lachy, Katarzyną Nosowską, Anią Rusowicz, Kayah (nagrały wspólnie płytę „Panienki z temperamentem” 2010r.). Zawsze jednak pozostaje producentem własnych przedsięwzięć i decyduje o ich charakterze. 2009 był rokiem 20-lecia działalności artystycznej. W związku z tym odbyły się jubileuszowe koncerty w różnych miastach Polski. Wydarzenia zostały uświetnione gościnnymi występami artystów: Katarzyna Nosowska, Gaba Kulka, Czesław Mozil, Maria Peszek, Kayah, Natalia Grosiak, Anja Orthodox.

Trudno jednoznacznie określić twórczość muzyczną Renaty –jest tam rock, poruszające teksty, elementy etniczne, czasem mocna sekcja rytmiczna, czasem dynamiczny głos z samym basem, ale też ironia i głos biały – wszystko co w danym momencie może być potrzebne do wyrażenia aktualnych emocji. W muzyce nie ma granic. Sama artystka nazywa to co robi wiecznym poszukiwaniem brzmień, wzruszeń i klimatów do niczego przedtem niepodobnych. Stąd pewnie każda kolejna płyta różni się diametralnie od poprzedniej, choć na każdej nieodmiennie pojawia się akordeon, instrument, do którego ma ewidentną słabość, bez względu na mody i jej charakterystyczny głos.Piękną przygodą było dla Renaty śpiewanie z Wierą Niczyporuk jej podlasko ukraińskich pieśni w serii „Szlakiem Oskara Kolberga”. Wiera określiła śpiew Renaty w kilku krótkich słowach -„Ty nasza jesteś”.Wychodząc w swej muzyce od surowego, post punkowego brzmienia, poszerza konsekwentnie instrumentarium, eksperymentuje z brzmieniami i jest współproducentem własnych płyt. Od 1999 jest też kompozytorem własnych piosenek.W plebiscycie „Polityki” i „Wprost” znalazła się w setce najwybitniejszych artystów XX wieku.